אורטל עורכת דין

משמורת משותפת

בתקופה האחרונה אנו שומעים על הרבה מקרי גירושין בהם אבות לוקחים חלק פעיל בגידול הילדים ואף נלחמים על זכותם זו בבתי המשפט, במטרה להשיג משמורת בלעדית או משותפת.

חשוב כבר כעת לומר כי בתי המשפט כבר יודעים להבחין מתי מדובר בצעד כנה ואמיתי לטובת הילדים ומתי מדובר בצעד טקטי במטרה להתחמק מתשלום מזונות.

אנשים שמחליטים להיפרד בדרך כלל צריכים להתמודד, בין היתר, עם סוגיה חשובה כמו משמורת הילדים.לרוב בני הזוג המחליטים להביא לעולם ילדים, צריכיםלהחליט איך מחלקים בינהם את זמני השהות עם הילדים, מי מההורים יבלה איתם יותר? והאם החלוקה תהיה שווה? אין ספק שזה הדבר החשוב ביותר שצריך לעמוד לנגד עיניו של מקבל ההחלטות בנושא הזה, לטובת הילדים. לכן, במקרים שבהם אחד מבני הזוג מוכיח שבן הזוג השני כלל אינו כשיר להחזיק בילדים, הרי שהאופציה של משמורת משותפת כלל לא תעלה על הפרק וסביר שההורה הכשיר יקבל משמורת מלאה.

מה בדרך כלל קורה בפועל?

בחודש יולי 2017בפסק הדין בפרשת בעמ 919/15 , שינה בית המשפט העליון כללים אלה וקבע שמגיל שש ואילך חובת תשלום המזונות תהיה ניטרלית, ללא אבחנה מגדרית (גבר או אישה) ותיקבע לפי יחס הכנסות ההורים ולפי היקף ההוצאות הישירות שכל אחד מהם מוציא, למעשה שני ההורים אחראים במידה זהה לילדים לפי יחס הכנסותיהם.

לכן משמורת משותפת יכולה להיות הסדר ראוי במיוחד מנקודת מבטם של הילדים, אשר ככל הנראה הנפגעים העיקריים מהליכי הגירושין, גם מחקרים שנערכו בנושא הצביעו שקשר ישיר ורחב של ילדים עם שני ההורים מסייע להם להתמודד עם התפרקות התא המשפחתי. עם זאת, משמורת משותפת צריכה להיות הסדר כן ואמיתי ולא טקטיקה משפטית להפחתת מזונות.

למה כדאי לפנות לעורך דין שילווה אתכם לכל אורך התהליך?

אם אתם תוהים מדוע אתם צריכים עו"ד שילווה את כל הליך הגירושים שלכם, כולל את ההחלטות לגבי משמורת מלאה או משמורת משותפת, אפשר להבין אתכם. מה שכן, כדאי שתדעו: רק אם יעמוד לצידכם עו"ד מנוסה ומקצועי תוכלו להיות בטוחים שאתם מתגרשים בדרך הכי פחות כואבת ותוך שמירה על כבוד הדדי. הורים רבים אומנם מבינים שהדבר החשוב ביותר הוא טובת הילד אך לא תמיד קל הם להקפיד על כך בעת הגירושים. לעומת זאת, כאשר עו"ד מקצועי מלווה את התהליך הדברים נראים אחרת.

מתלבטים אל מי לפנות? רוצים להבטיח שעוה"ד שילווה את כל תהליך הגירושים שלכם יהיה מקצועי? עוה"ד אורטל שמואל זמינה עבורכם בכל עת. את משרדה היא הקימה כבר בשנת 2012 ומאז ועד היום היא, ביחד עם הצוות שלה, נותנת שירות אדיב ומקצועי לכל לקוח, אז למה שלא תתקשרו עוד היום לתיאום פגישה ראשונה?

משמורת משותפת