אורטל עורכת דין

צוואות וירושות

לכאורה כאשר אדם הולך לעולמו זה ברור שהילדים שלו ירשו את כל רכושו, או את חובותיו, אך בפועל אנחנו רואים שזה לא כל כך פשוט. מה, לדוגמא, קורה כאשר לנפטר אין ילדים? או כאשר לנפטר אין בן זוג? כמו כן, האם גם כאשר הנפטר לא ערך צוואה בטרתם הסתלקותו מהעולם עדיין יש חוקים וברור מי יירש את כל רכושו? בפועל אנחנו רואים שלא פעם כל מה שקשור לירושה הולך ונהיה מאוד מורכב. יתרה מכך, ככל שלנפטר היו יותר נכסים וככל שהירושה שניתן לקבל ממנו גדולה יותר, כך טבעי שהעניין יעורר מחלוקות גדולות יותר. לכן אין ספק שהפתרון הטוב ביותר, והדרך הכי מוצלחת שיש למנוע ויכוחים וסכסוכים מיותרים בין היורשים, היא פשוט לעשות צוואה בטרם עת. הוריכם הלכו לעולמם והם לא עשו צוואה? כעת אתם מוצאים את עצמכם בלב ויכוח על ירושה? דעו שאתם לא לבד ויש מי שיוכל לעזור לכם.

למי באמת מגיע לקבל את ירושת המנוח?

בין אם האנשים שהלכו לעולמם ואתם סבורים שמגיע לכם לרשת אותם הם הוריכם ובין אם מדובר על שכן ערירי שנפטר, כדאי שתדעו שהחוק קובע שצריך לבדוק כל מקרה לגופו. אם, לדוגמא, אדם נפטר והוא לא עשה צוואה, בן זוגו יירש לרוב את נכסיו. מצד שני, מה עושים אם מדובר על בן זוג שהוא אינו הורה ילדיו של המנוח? ומה קורה במידה וישנו ויכוח בין שני אחים שרוצים לרשת את ההורים? העניין הולך ומסתבר כאשר מדברים על אדם ערירי שלא כתב צוואה ושאין לו יורשים סבירים או חוקיים. במקרה כזה המדינה יכולה להחליט שהיא זו שיורשת אותו, אך מצד שני, גם אזרחים אחרים יוכלו לתבוע לרשת אותו. אם, לדוגמא, אתם אלה שטיפולו באותו שכן ערירי בשנים האחרונות לחייו וברור לכם שהוא לא היה רוצה לתרום את כספו למדינה, מדוע שלא תקבלו אתם את ירושתו? במקרים כאלה, ועוד רבים אחרים, צפוי הליך משפטי לא פשוט. כל אחד היה רוצה לקבל מתנה גדולה ויפה כמו ירושה של אדם שהלך לעולמו ולכן טבעי שלא פעם יתעוררו וויכוחים משפטיים סביב העניין.

אל מי פונים?

רוצים לתבוע כדי לקבל את הירושה שמגיעה לכם? אתם לא מוכנים שכל הונו, ודירתו, של השכן הערירי יהפוך להיות הונה של המדינה? אתם כנראה צודקים, וכל מה שעליכם לעשות הוא לפנות לעורכת דין שמומחית לענייני ירושות. יש היום לא מעט עורכי דין כאלה ולכן אפשר להבין מדוע יש לכם התלבטות לגבי בחירת אשת המקצוע הנכונה לכם. אם אתם מחפשת עורכת דין כמה שיותר מנוסה ואם אתם רוצים להבטיח שאתם בידיים טובות, דעו שהגעתם בדיוק לכתובת הנכונה. עוה״ד אורטל שמואל הקימה את משרדה בשנת 2012 ומאז ועד היום היא סייעה כבר ללקוחות רבים בתביעות שונות הקשורות לנושאי ירושה. לכן אין ספק שגם לכם היא תוכל לעזור, אפילו אם נדמה לכם שהמקרה שלכם מורכב במיוחד. התקשרו עוד היום, קבעו פגישה ותראו שלא תצטערו על כך, כי עוה״ד אורטל שמואל מנוסה, מקצועית ונותנת שירותים אדיבים לכל לקוחותיה.

צוואות וירושות