אורטל עורכת דין

פירוק שותפות

בבואנו לדבר על פירוק שותפות אנחנו רואים שיש כמה וכמה מקרים שבהם נידרש לבצע פעולה כזאת. ראשית, כאשר השותפות לא עולה יפה, ישנם ויכוחים ושני הצדדים הגיעו למסקנה שעדיף לפרק את השותפות ואף לסגור את החברה. שנית, יש גם מצבים אחרים שבהם נרצה להכריז על פירוק שותפות בצורה טבעית, כמו לדוגמא: כאשר מראש הקמנו את השותפות רק לתקופה קצובה. בנוסף, במידה ושני השותפים פשוט רוצים למכור את החברה כדי לצאת לגמלאות, הרי שגם אז יידרש הליך של פירוק שותפות, ובכל המקרים הללו חשוב מאוד לבצע את הדברים בצורה מסודרת ומבלי להשאיר ״קצוות שאינם סגורים״.

פירוק שותפות עלול להפוך לוויכוח מתיש

בניגוד לאותם המקרים שבהם פירוק השותפות יכול להתבצע בקלות ובלי ויכוחים מיותרים, כמובן שיש גם מקרים שבהם העניין עלול להיות הרבה יותר מורכב ואף להפוך לוויכוח משפטי סוער. לדוגמא, אם אחד מהצדדים כן רוצה לפרק את השותפות ואילו הצד השני מעוניין להמשיך את המצב כפי שהוא, זה עלול להוביל לוויכוח. בנוסף, אם אחד מהצדדים לא מסכים לחלוקה או לתנאי הפירוק, זה עוד מצב שבו העניין עלול להסתבך. למעשה, לא אחת אנחנו רואים שגיבושו של הסכם פירוק שותפות נמשך על פני תקופה ארוכה מאוד, מה שעלול להיות מתיש וגם למנוע מכל אחד מהצדדים להיכנס לשותפויות אחרות. חשוב להבין: הדברים נכונים לא רק לגבי שותפים עסקיים, אלא גם לגבי שותפים שיש ביניהם חברות של שנים רבות או אפילו לגבי שותפים שהם למעשה בני משפחה.

האם סגירת העסק זו האופציה היחידה?

יש מקרים שבהם אומנם השותפים רוצים לפרק את השותפות אך העסק מרוויח ומכניס לא מעט בכל חודש. לכן במצבים כאלה זה ברור שמבחינה כלכלית אופציית הפירוק לא תמיד תהיה הכי אטרקטיבית וכדאי לדעת שיש אפשרות לחתום על הסכמים שונים שבהם אומנם השותפות תפורק אך העסק ימשיך לתפקד כרגיל. מה שבטוח זה שכל הצדדים שמעורבים בעניין וששותפים ביניהם בעסק צריכים להגיע לעמק השווה ולהסכים על הדברים. לא תמיד מדובר על תהליך פשוט ולכן חשוב לפנות לעורך דין שיוכל לסייע. במילים אחרות: בין אם אתם רוצים לפרק שותפות ולסגור את העסק ובין אם לא, רצוי שיעמוד לצדכם עורך דין רציני שמבין בתחום הזה ושיוכל ללוות אתכם לכל אורך הדרך. יש כאן גם לא מעט עניינים בירוקרטיים שצריך להתמודד איתם וזה עוד אחד מהתפקידים של עורך הדין שיוכל ללוות אתכם בעניין.

עורכת דין מנוסה שזמינה עבורכם בכל עת

רוצים לפרק שותפות? לבצע את הדברים על הצד הטוב ביותר ולדעת שכל אחד מכם ממשיך לדרך כלכלית חדשה כמה שיותר מהר? הגעתם לכתובת הנכונה! עורכת הדין אורטל שמואל עוסקת בתחום הזה מזה שנים, כך שאיתה תוכלו להיות בטוחים שאתם, העסק שלכם וגם השותפות שלכם – בידיים טובות. משרדה קיים כבר משנת 2012 וכל אנשי הצוות שעובדים איתה מכירים את תחום השותפויות ואת החוקים השונים בנושא הזה לעומק. לכן, בין אם ברור לכם שתרצו לפרק את השותפות ובין אם אתם רוצים לקבל מידע בנושא כדי להחליט מה נכון לכם, התקשרו עוד היום לקבוע פגישת היכרות.

פירוק שותפות